18 Aralık 2007 Salı

bayram geldi ve ciğer sote








arkadaşlar öncelikle bayramınızı kutluyorum.şimdi size bayramda annem il kurbanlık hayvanın ciğerini yemek çok sevapmış bende size önce ciğer sote tarfini vermek istedim.


malzemeler
1 kuzu ciğeri.1 demet maydanos,2 domates,2 baş kurusoğan,tuz ve karabiber.


yapılışı:öncelikle ciğerimizi önceden pişiriyoruz.dahasonra yağda piyaz doğranmış kuru soğanlarımızı kavuruyoruz.üzerine haşladığımız ciğerlerimizi ekleyip bir güzel kavuruyoruz.1 yemek kaşığı salçayı katıp bir iki çevirdikten sonra doğranmış domatesi ekleyip 10 dk bekledikten sonra karabiberi ve maydanosu katıp 5 dkk karıştırıp söndürüyoruz.


ve servis yapıyoruz..

birde tatlı tarifi verelim.daha önce yayınladığım bir tarif bu ama diğer blogumda.

gül tatlısı
1.s.b.sıvı yağ,yarım bardak yoğurt,1 bardak irmik,1 yumurta,yarım paket margarin,1 paket vanilya,yarım paket kabartma tozu,1 tutam tuz,aldığı kadar un.üzeri içinde fındık veya ceviz.
şiresi içinde:2 bardak şeker 1 bardak su ve limon suyu
bütün malzemeyi karıştırın ve iyice yoğurun.daha sonra 1 topak alıp merdaneyle açın çok ince olmasın.daha sonra 5 daire kesin çay bardağıyla onları her biri diğerinin yarımını kaplayacak şekilde üst üste dizin daha sonra rulo yapıp ortada bıçakla kesip yan tarafları üste gelecek şekilde dizin tepsiye orta dereceli fırında pişirip.sıcak sıcak şiresini dökün şiresi ılık olacak ama afiyet olsun.

afiyet olsun arkadaşlar



2 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ben geldim .ciğerin harika olmuş.eline sağlık.ben de blogspota geçtim artık.haber vereyim dedim..

Adsız dedi ki...

Sabah turuna çıktım ve herkes blogspotta neler oluyor canım ya.Yeni sayfan hayırlı olsun.Öpüyorum...