6 Ekim 2007 Cumartesi

gül poğaça


peynirli gül açmalarım yada poğaçalarım biz öyle diyoruz.
malzemeler
2 su bardağı süt,1 bardak su,5 su bardağı un,1 paket yaş maya,1 tatlı kaşığı tuz ve aynı miktarda şeker.1 su bardağı sıvı yağ ,2 yemek kaşığı margarin.2 yumurta sarısı üzeri için aklarıda hamuru için.tarifte böyleydi ama ben su katmadım süt kattım yerine. 3 bardak süt oldu yani.içi içinde peynir ve maydanoz.
yapılışı
mayayı önce 1 çay bardağında şeker le mayaladım.daha sonra bütün malzemeleri karıştırıp yoğurdum.kulak memesi yumuşaklığında.1 saat mayalanmasını bekledim.sonrada poğaçaları
içine peynir koyarak gül şekli verip hazırladım 15 dakikada tepside dinlendirip pişirdim.çok güzel oldu ama puf puf.

2 yorum:

dünden bugüne dedi ki...

''Ademoglunun bir dere altini olsa ikincisini ister. Onun agzini topraktan baska bir sey doyurmaz.''
bu gecenin kıymetini bilenlerden olalım(amin)kadir gecemiz hayırlara vesile olur inşallah
http://dunbugunyarn.blogspot.com/

nurdan dedi ki...

kadir gecesi mübarek olsun..tüm duaların ve isteklerin kabul bulsun.herşey gönlünce olsun..sevgiler..